Wednesday, August 31, 2011
Syawal tiba~
Thursday, August 25, 2011
Menjelang Raya~


Saturday, August 20, 2011
Kelebihan lailatul qadar
Wednesday, August 17, 2011
Muddied in boredom.. eh??
It’s been 3 month at home and wat I’ve done was nothing. My mom can’t stop grumbling and complaining that ive done nothing but sleep! PANGGG!! 1 slap on my face .. mane tak nye, woke up for sahur, then wait for subuh, then movie marathon on lappy till fall asleep anddddd…. About 2pm only I woke up! Then wait..and wait for berbuke.. See..! how my time gone, wasted.. seriously I don’t know how to manage time properly.
While waiting for berbuka, Im searching for good news, messing around FB, and blogging sometime.. only when I got the idea. Sometime its pretty hard to gets the idea to blogging bcoz I am not a gud blogger so I make it my own diaries or juz to spend my time in between. what else to do? Oh im sick of it but it happen! When im busy with study, aassignment, lecture and all stuff, I feel like I need days off. And every time I have days off, I feel like I should be study and get all stuff on..

Sunday, August 14, 2011
Wat we deserve actually?

Friday, August 12, 2011
Wordless Friday~
Alamak, asal gambar nampak kecik plak nih. Plz click to figure out wat is exactly I wanna talk about diz picture.
Mr. A : boley mintak tlg x? bla...bla.. (plz click the picture to see the rest)
Waa syabas ye kepada lelaki yang kreatif cipta idea ni which is not a gud idea.. it is too lame to fool me! I am not dat kind of cheap girl yang senang2 nak bagi number phone kat orang yang tak kenal except to the one I feel comfortable with :D..
p/s : kepada gegirl diluar sana, anda bijak kan? Takkan lah tak leh tackle taktik kotor macam ni. Kepada lelaki, tolonglah cari taktik yang boleh diterima akal sikit supaya gegirl ni senang nak bagi number phone kat korang..haha mimpi je ah!
Thursday, August 11, 2011
Kena Rasuk?
Tuesday, August 9, 2011
Lelaki yang hensem untuk perempuan yang lawa & vice versa ??

Monday, August 8, 2011
Salam Ramadhan
Hellow deary fairy,Saturday, August 6, 2011
Siapa jodohku~

Friday, August 5, 2011
movie on friday

Monday, August 1, 2011
Days spend before Ramadhan~



Sunday, July 24, 2011
Perbezaan umur yg ketara
Apa yang dikatakan lebih usia ialah jarak usia antara lelaki dan wanita itu melebihi daripada 7 tahun! Kalau si perempuan tu umur 21, laki tu umur 28, its fine! But if laki tu umur 35?? Fuh agak ketara di situ ya! Kenapa si perempuan sanggup nak belakikan si laki tua?( ni termasuk lelaki yg dah berkawin & belum berkawin= bujang terlajak). Ramai lagi laki yang muda and sebaya dengan dorang. Ni ape yang aku lihat dari pendapat si gadis muda yang suka berlakikan tua…
Mari kita lihat ;

Lelaki tua lebih matang
Lelaki yg dah meningkat usia lebih caring, penyayang & banyak pengalaman. They know the way how to tackle.. si pempuan pulak punya lah lurus & bendul , terus cair. Sifat matang & pandai bagi pendapat membuatkan ramai wanita terpikat. Kalau lelaki muda, bila mintak pendapat, dorang macam ‘ eh, kau punye masalah, settle ar sendiri..’ tak pon “ hok oloo kau ni, macam la aku ni penasihat kau pulak. Aku bf kau ah! Aku nak happy je xnak dengar pasal masalah kau boleh tak?” pendek kata, lelaki muda ni nak enjoy je. haa… see!! Camne si gadis tu tak lari pergi kat si tua.. and macam mana lelaki muda nak settlekan hal masalah masa kawin nanti??
Kewangan stabil

Macam entry yang lepas aku ada cakap, kalau laki umo 35 bukanlah apa-apa (tua) jika sepanjang itu dia membina career & merancang kewangan dengan cekap. So nanti bila nak kawin boleh la buat kenduri kalahkan Datuk Siti Nurhaliza atau pon Norman hakim & Memey… MEMEY AR!!! Lagi satu hal, gadis zaman sekarang sedar diri. Lagi-lagi yang pandai ada degree, master & PhD segala.. So, dia pun fikir, “penat2 aku belajar tinggi, then why should I getting married dengan lelaki yg even xpndai langsung nak manage their finance.. & I should be rich also” Ya.. rich.. rich dengan duit orang lain. Weh orang muda pon kaya weh.. Anak Datuk! Anak Datuk ape kes? Kau kebas je ah Datuk tu.. Datuk lagi banyak duit dari anak die.. tak gitew?? So again, laki tua!
Makin tua makin hensome

Tahukah anda, lelaki yang berjambang lagi hot dari lelaki yang ade janggut? Kalau tak, Siti Nurhaliza tak pilih Datuk K! haa..Makin tua makin bergaya. makin mantop, makin banyak sick pax.. ok tipu! Bak kata orang, men’s life begin at 40.. kalau pempuan??? When u r 40, ur life end!DUH# Macam kat kolej, makin senior laki tu, makin HOT. Kalau pempuan, masuk2 je kolej, kau kene bajet hot supaya kau dapat di tackle dengan laki senior.

Beza 5tahunYg ni pon sama! Aku xpaham la taste kembar ni. suke sangat pempuan tua. Aku ni ada xnak! wuhuuu~
Actually bagi aku , aku memang tak suke lelaki sebaya. Rasa macam kekok.. Sepanjang aku pernah berdouble, tak pernah lagi sebaya dengan umur aku. Atleast 5-6 tahun tua dari aku.. :D Tak kisahla lebih muda atau lebih tua yg penting bukan husband orang and saling memahami…
Saturday, July 23, 2011
Jauhi aku~
Tuesday, July 19, 2011
My new hair style~
Sunday, July 17, 2011
1 Malaysia~
Group Taichi ni sangat best. Ape yang best, dorang suka tolong menolong and sharing..Bila mak kecut usus perut sebab raya haji ke2 ni, ramai yang akan berkunjung ke rumah, (majlis pertunangan), dorang adalah orang yang sangat excited nak tolong.Friday, July 15, 2011
Out of sudden!

Monday, July 11, 2011
Taktik lama & paling aku menyampah!
Saturday, July 9, 2011
perhimpunan HARAM or BERSIH???
Friday, July 8, 2011
My favorite breakup song!
Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri
Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu
Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu
Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi
Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu
Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini
Diiringi
Kisah janji
Dimungkiri
Dimungkiri
Sia-sia ku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu
Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu
Sia-siaku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu
Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu
Beribu sesalanku
Wednesday, July 6, 2011
another part of my vacay!
Baru-baru ni, aku & Acu went to Kuala Lumpur.. rite after I have done my practical, mlm tu trus shoot ke KL.. our destinasi nak ke Genting.. sebab Acu teringin nak ke Genting so teman la die g... but we r not alone.. Awin n her future fiance pon ikut jgak. kalau x, nak panjat genting tu nek hape?? bas?? esh xmau2!

sampai KL kol 5.30pg.. kol 6pg check in hotel.. kol 9pg naek genting..
nak maen game tapi semua yang pergi penakot nak maen game indoor n outdoor..
so ape kami wat? mari berwalkaton n tawaf 1 taman tema ya!
sampai berpeluh gigi aku berjalan naek turun bukit.. fuh..


sumpah xbest kalau pergi genting xmaen game! macam naek moto tapi takde minyak.. heh??erm wat habeh minyak keta je g genting.. macam tu ar maksud aku.. tapi xpe ar.. len kali boleh g lagi...
tu je kot yang nak dikongsikan.. nantikan episode spongebob seterusnya!
Monday, July 4, 2011
I am free now!
so sekarang dalam perancangan menjadi penganggur terhormat untuk 2bulan.
sila hargai masa di rumah dengan sebaik mungkin.
30 June 2011 im officially finished my practical at hicom-honda..
like all my friends, i am the one (I thought) yang xde nak bergambar sangat dengan staff2 kat pejabat.. sebab??
bukan sombong, tapi malas.. xde camera mahal.. so MALU + MALAS = LULAS???! :D
But on 1 July, my boss asked me to attend convention Vendor briefing kat Bertam.. so pergi jugak la...
Kena jadi receptionist la pulop! haha sangat kelam kelibut pagi itu kerana kami terlewat.. organizer late on dat convention? wat the....? haha sangat malu when all suppliers yang datang awal menunggu kami.. OMG! Dat is the worst time management I have had attend! but its gud though.. bleh jd pngajaran lah kan.. tp sgt besh! memberi semangat dekat 'die' untuk supplier quality management! Im glad to help him to prepare his closing speech :D
Sunday, June 26, 2011
Seronok tak jadi famous?
Monday, June 20, 2011
Happy Father's Day!






