Tuesday, December 30, 2014

alfatihah...

Tanggal 28 Dec 2014, telah kembalinya wan kesayangan kami semua menghadap illahi.. Dia menghembuskan nafas terakhirnya pada waktu maghrib.. Dengan tenang, arwah menghembuskan nafas terakhirnya.. Di saat dia tengah nazak, aku berada di tempat kerja..

7.50pm 
Adik aku send msg, wan tgh nazak.. Kebetulan aku bertugas pada waktu malam, nak tak nak aku terpaksa cari jalan untuk balik ke kampung. Hati tak tenang, rasa macam nak masuk pintu doremon terus sampai kampung, alhamdulillah shift manager aku ade lagi time tu. Dia betul2 dah nak balik pukul 8pm.

He said, he will come back at 10pm.. OMG, can God plz give a procrastinate to death??""" Exactly the answer is NO! Air mata aku mula mengalir memikirkan macam mana kalau aku tak sempat nak jumpa.. I took a breath and calm down.. sempat lagi makan bihun tomyam sambil menangis while waiting for shift manager to come back.

8.15pm
Shift manager patah balik.. dia cakap Tasya, u can go back now.. aku pon terkejut kenapa kejap sangat dia ni balik. Dia kata tak jadi balik sebab tak sedap hati. Aku pon stop eating, handover semua dengan dia, adik aku pon msg, wan dah takde... apa lagi,, nangis teresak2 aku kat situ jugak. tak tunggu dah.. then amek bag terus belah..

Forcing my fiance to drive as fast as he can,, as we reach kampung, orang dah ramai.. suasana sangat pilu..Tapi when I look at my late granddad face,, he look so calm.. muka ada senyum..berseri2
Ya Allah. Subhanallah..tak rasa takot pon duduk dekat dengan wan, rasa macam dia masih ada. malam tu masing2 bergilir2 tido untuk baca yasin kat arwah wan.. 
disebalik rasa sedih ni, aku beryukur sebab tuhan lebih sayangkan dia.. aku lagi sedih tengok wan yang tak boleh nak makan, tak boleh nak bangun.. 

Ya Allah kau tempatkanlah arwah dikalangan orang yg beriman, 

No comments:

Post a Comment