Saturday, March 5, 2011

Dalam Hati ade Taman ^_^

Jika kamu memancing ikan....
Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....
Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...
dan dia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....
Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.
Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang ain Kamu juga yang akan MENYESAL....

im juz messing around fb... mcm biasa melawat page org yg sepatotnya dilawat..
yeah, there's my name in his sis's comment!! wow, did he told his sis bout me?
(ok xpyah brngan)... actually I admire him since last 3years we've known each other but.. (never dreams hurricane comes to rainbow)..<--- haha leh gune ke quoate ni?

Die pandai, alim and ok fine.. keje hebat giler gempak.. kalau nk banding ngan aku... hurmm
but why he keeps calling me when he got back from offshore? (saje nak bgtau yg die bru blek dr offshore?? xheran arh..) nak bg aku jelez ar tuh.. pastu stiap kali nak g brubat org, nak g silat, balek dr meeting.. mesti nk call aku.. ape function aku?? untuk dgr celoteh die ke.. haha redha je lah, dh die kwn aku.. ZAASSS~ laayaannn~
tp actually im falling witcha!!! ^-^ Mr A.F.A.R

4 comments:

  1. hahahahaha...memg lam ati mu ade tman pn ork...
    patut r ari ni asyik dgr lagu jiwang je...hahaha
    kantoi suda..Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.
    Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....ak suke r ayt ni... :)

    ReplyDelete
  2. memang ler kamu suke cik echa.. tp mslhnyer, die bukan SEKALI mlakukan ksilapan tu kn..? DUA kali.. haha

    ReplyDelete
  3. tau xpe..so leave him is the best decision rite??hahaha there's nothing to be regret...memaafkn seseorg adlh amalan mulia but depend on the situation jugk kn...

    ReplyDelete