Monday, November 7, 2011

Engagement Day!


Kalau hari raya je wajib entry raya akan kuar kat blog. Tapi raya kali ni tak nak buat entry raya sebab ada event yang lagi best. Tibe-tibe excited sebab we hold this kind of ceremony for the very first time. Planning to hold small private ceremony end up with big and almost grand jugak la sebab mak dan Lid, first time kena handle majlis macam ni. So they asked for their friends and relatives to help.

Alhamdulillah ramai yang membantu. Jiran, sedara-mara, kawan mak dan Lid. No wonder lah majlis ni can’t hold for small and private sebab emak sangat teruja menyebarkan berita anak sulungnya akan bertunang. Mula-mula aku tak fancy the whole idea of majlis tunangan ni semua sebab macam membazir. If it's my own, apa kata hari tunangan dijalankan serentak dengan hari pernikahan. Jimat masa, jimat duit dan takde dugaan untuk tempoh pertunangan. Tapi bile tengok majlis Awin ni agak meriah, kenapa nak skip majlis tunangan aku nanti? (ok berangan padahal calon pon teda)






Walaupon makan begitu tambah, tapi die rajin mencuci pinggan, terima kasih kerana anda berjaya meringankan beban saya.

Syabas juga kepada dua adik aku yang asyik melantak tak ingat lepastu pinggan tak reti cuci.


Emak yang kelihatan gelisah menunggu rombongan dari pihak lelaki.



Awin end up with two mak andam who make up her. My aunty from emak's and Lid's side.



My aunty made diz hantaran.. so cute!







The cupcakes was so yummy! gulppp~


Thanks to maknjang and Bibi for the great make up, Uncle Majid and wife for provided the dulangs and sirih junjung also. Relatives, neighbors and friends for hantaran (macam aku yang bertunang nak buat ucapan segalak). Agak ramai sebenarnye yang volunteer nak buat hantaran. At first, our side nak buat 11 dulang jer, tapi ramai pulak yang bagi so end up with 21 dulangs, untung pihak lelaki!



Selamat dah jadi tunangan orang!



picture ni sangat exclusive sebab aku tak suke sebernarnye bila aku pakai kaftan-la-sangat ni sebab sume orang takkan percaya yang aku pakai macam ni, percayala... Deswai I prefer to be photographer supaya picture aku tak sebanyak event sebelum ni yang di mana-mana sudut asyik muka kau je Tasya!



Congrates to Awin and Ayie!

No comments:

Post a Comment