Monday, June 25, 2012

Terengganu in memory


update,

Sedih tau nak tinggalkan Terengganu sebenarnya. 3 tahun pengalaman manis pahit payau kelat aku sensorang kat sana tanpa keluarga. Bawak kereta all the way from Kedah ke Terengganu kau ingat dekat? Sakit pinggang, kebas bontot 7 jam dalam kereta! Tapi aku harungi jugak demi Terengganu.. wahh gitu!



Awin, mak and Lid tiba di Terengganu seawal jam 12p.m. Terkezut mak, nakkk...! Ingatkan mereka akan tiba jam 5ptg. Bersusah payah aku hangkut semua barang dari aras 2 ke dalam kereta sensorang. Lembik lutut aku naik turun tangga! Phew! Sebaik selesai semua barang, Lid msg kata dah nak sampai...Ok fine!



Macam biasa, siapa tak kenal mak aku. Kalau pergi jalan jauh, pasti ada bekalan makanan yang dimasak sendiri di rumah. Nasi tomato! Masak seawal jam 3pagi katanya. Rajin tak mak saya?!! =p Menjamu selera di tepi pantai UMT buat kali terakhir :(

Gambar kenangan di pantai UMT


Macam biasa kalau pergi Terengganu, ibu-ibu mesti nak singgah Payang. Ayah-ayah ikutkan aja walaupon dalam hati 'habeslah duit aku!' Lepas tu cari jalan nak lari dari behaviour emek-emak. Senyap-senyap melangkah pergi jauh dari emak-emak. Bila emak dah siap pilih barang, toleh belakang, ayah-ayah dah hilang! haha syabas ayah-ayah!!


Hotel Grand Continental Kuala Terengganu
berpakej RM 195 termasuk sarapan pagi
Very comfortable
Thanks Farid for recommended n ur help :)

 


Ok dah lama tak swim, lepas tu bila check in, terus pergi cari swimming pool. Biarlah tengah hari pon, nak jugak tengok pool die best ke tak. Best tak best pung aku terjun jugak, tak kira!!
Pool terbaek! Cam harem!


Lepas swim, basah2 malas nak salin pakaian kat bilik salin, terus pergi kat lift nak naik bilik perangai buruk tapi padan muka mereka berdua ni sebab masa tu jugak lift rosak! 2dua lift rosak pulak tu! terpaksa naik tangga tingkat 8 habaq hang!!!! Penat weh! Cramp kaki gua, dah ler basah-basah. Beratnye badan, berat lagi kaki yang nak bawak badan tu. Ya Allah. Sampai bilik tercungap-cungap!









With my family angkat and my family having dinner kat kedai 'romantik'.
Menu : Ikan cermin masak 3rasa
ikan siakap masak steam
sayur kailan ikan masin
tomyam
telur dadar
kerabu mangga
belut paprik!
Thanks ayah! sayang kamu!



 Hye lembu!! Yaa kami memang takdak kerja.. Tak pasal-pasal pi bergambaq dengan lembu
Aku : "hye lembu, tumpang lalu"
Lembu : "esh adop tempak laeng nok jalang ke, lembu goh laa!"
Aku : " Hoi, sape yang lembu lening??"
Wahhh berkomunikasi dengan lembu gune bahasa Ganu...hihhihi


 Indah sungguh pemandangan pantai Penarik ni.. Tertarik hatiku untuk ke sini lagi


Gambar ni Cina mane ntah offer nak hamek! Tetibe die offer diri nak hamek gambaq kami..Pastu mintak facebook, takleh blah!


Masa ni dah nak check out. Mari sepahkan selimut-selimut supaya room keepers buat kerja! 
Bilik ni sangat luas
Boleh sumbat 6orang



  Kenangan terakhir yang saya bawa pulang bersama. Cik penyu dan Baby! Terima kasih atas pemberian ini. Akanku hargai.. :'(


No comments:

Post a Comment