Friday, February 17, 2012

Hari cuti tak seindah biasa






Kalau waktu kuliah, jangan harap kau nak bangun lelambat walaupon kekadang terlajak sampai kol 11a.m sebab kelas start kol 2ptg. But mostly mesti kena bangun awal sebab boleyh nitemare kalau kau bangun lambat sebab dihantui kelas Prof yang almost everyday kelas kol 7pagi..







Tapi sem break tak seindah yang disangka. Jangan mimpi nak bangun kol 11pagi lagi sebab after subuh memang wajib kena ikut parent pergi Taichi.. Ehh Taichi untuk mak aku yang kencing manis darah tinggi je. Bagi aku dan ayah aku ni, kitorang akan berjogging around neighborhood la kan.. Apa barang Taichi slow motion tu..huahua



Tiap2 pagi kol 7.30 after sending my brother to school then trus berjogging dalam 4km for 1 hour. Pusing 1 taman Legenda Heights. Lepas jog, balik rumah pon still tak puas hati. Nak berkebun pulak orang tua aku ni.. Tanam pokok pisang, ulam raja kegemaran aku, ubi keledek ubi kayu memacam...




Bila sedar tak cukup tempat nak tanam, my parent decide to bakar the semak samun tu supaya dapat lebih besar space untuk bercucuk tanam..




Nahhh! Hamek kau sekali terbakar satu hutan belantara tu sume. Baru kalut nak cari air.




Macam pasrah sebab takdapat nak handle api yang dah merebak..


Bile sedar diri sendiri tak dapat nak handle hutan belantara tu, they take initiative to call trektar ni untuk bersihkan hutan tu.. it cost rm150 untuk berapa kaki ntah tanah tu..





Pastu masing-masing pergi cari ubi kayu dan ini hasilnya, besa peha aku dah ubi kayu ni...




Pastu memang dasar tak reti nak duk diam, pergi amek mini dapur tu, rebus ubi tu pulak kat situ juga..




Setelah penat lelah titik peluh ketiak basah sakit kaki lebam-lebam, akhirnya jiran tetangga dapat menjamu selera dengan ubi kayu semulajadi takpayah tanam tumbuh sendiri kat dalam hutan yang telah dirabak tu.. Mari-mari makan ubi kayu fresh!!




1 comment:

  1. hamek kau.. haha..
    lawak tol.. mau aku ada.. mmg syok ar
    renggah gelak 1 taman dgr.. haha

    -awin-

    ReplyDelete