Thursday, February 2, 2012

Commitment in life...

3 commitment in life for Allah, parents and study...




Dalam menjangkau usia 22tahun ni, makin banyak komitmen yang perlu difokuskan. Oh, sebut pasal komitmen, apakah itu? Anda disebut berkomitmen when u r willing to give ur time and energy to something that u believe in. You see? TIME & ENERGY u know! Betapa beratnya tanggungjawab tu untuk kita pikul jika ia disebut komitmen.




Masuk bulan 3, 2012 ni, genap umor aku 22tahun. Mak aihh! Sekejapan masa berlalu. Banyak juga perkara yang mengajarku menjadi lebih matang dari sebelumnya. Emak pula dah mula mengeluarkan topik bopren-bopren dengan aku. Mane tak nya, melihat aku yang masih single-mingle ni, naek risau dia takut aku jadi andartu.






"Adik dah nak masuk 22tahun kan tahun ni? Bopren takdak lagi.. Orang mau, hang tak mau" Dalam hati, amboi mak.. dulu masa adik ramai kawan laki, mak tak bagi, la ni bukan maen lagi.. All this while ive think and focus to the one who dont deserve it and it was so much wasted. Pengalaman mengajar aku sekarang, not now Tasya! U have to focus on ur study! Yess ive got the answer why Im single now.


Belajar memerlukan komitmen, mempunyai seorang teman istimewa juga memerlukan komitmen. And I realize dat I cannot do multitask, dats why im still alone. Masih banyak yang perlu dipelajari dalam hidup. Alhamdulillah aku bersyukur pada usia 22tahun, masih tak terlewat untuk aku sedari apa yang perlu aku capai, apa yang patot aku lakukan.

1 comment: