Saturday, February 4, 2012

Kiddoes memory



I just can't sleep before I blog about today. I went to visit Abah and Mama. Dah lama jugak tak menjenguk Abah dan Mama. Kerinduan pulak terasa. So, apa kata cuti ni pergi melawat apa yang patot daripada berjalan kesana sini menghabiskan duit yang sentiasa kemarau tu. Kan lebih berfaedah. ok Fine!






How I wish to become a little girl again. Rindu zaman budak-budak dulu pakai gaun jalan terkedek-kedek pastu pakai kasut terompah yang Abah and Mama beli kat aku, lepastu masuk rumah diorang wat muka tak malu. Naseb baek pandai bagi salam. "salamualetommm" hewhewhew..itulah aku masa kecik-kecik bajet nonsense tak tahu ape-ape...






Perghh mengimbau zaman muda-mudi la plak an.. Mama dan Abah rajin melayan aku. They brought me all the way from north to west. Mak aihh! Lepastu mulalah aku mengada-ngada. Sampai mandi pon Abah atau Mama yang mandikan. Hoii malunyer aku! Tapi takpe, kecik lagi. Dah la mengada-ngada suruh mandikan, pastu gedik nak mainan pulak. Bila dah dapat mainan, hati dah senang, mulalah aku nyanyi lagu favourite "jangan picahkan, atu tan tia, tuan tolonlaa kutinta tia, biatantami tetap becama...." blablabla...



I am very closed dengan Abah.. sikit-sikit Abah. Tapi Abah dah ada cucu sekarang. Aku pon dah dewasa. So dah tak manja macam dulu. But I still missed that time when I with them. Semoga Abah dan Mama panjang umor dan dimurahkan rezki.



No comments:

Post a Comment