Thursday, July 26, 2012

Salam Ramadhan Al-Mubarak!


Assalamualaikum

Sedaq tak sedaq dah 6hari kita berpuasa! Cepat betol masa berlalu. Tiba-tiba esok dah raya! hoho ok tipu.. Intai-intai blog orang laen, ramai yang update Ramadhan dan aku hanya berkesempatan update pada hari ke -6. 


Jadi ramadhan tahun ni kami sangat bersederhana.  4orang je kat rumah.. Awin sempat berbuka bersama pada hari pertama kedua dan ketiga. Masak pon ala kadar since boleh makan. Selera aku kali ni tak lah kingkong sangat. So makan nasi pon memang tak tambah! wahh hebat tak aku? hehehe tapi cover dengan makanan sampingan ah. mertabak, cucuq udang, laksa.emmppphh!! 



Kalau berpuasa, aku memang takleh duduk diam-diam kat rumah. Rasa jarum jam macam tak bergerak. Seksa betul nak tunggu waktu berbuka. Jadi aku tak patot dok diam-diam kat rumah!


 simple menu untuk 4orang



heavy menu berbuka untuk 9orang
Buka puasa kalau ramai-ramai memang best. Tambah nasi 3kali pon tak sedar.wuhuu




Salam Ramadhan semua!



No comments:

Post a Comment