Sunday, July 24, 2011

Perbezaan umur yg ketara


Hello hello hello. Hari ni agak bosan lah. Bila ada cuti panjang duduk rumah mesti xtau nak buat apa. Fb-ing pon bosan, tgk tv pon bosan, tido lagi la bosan. So, pergi bukak laptop cari apa-apa news and I found out the best topic yang boleh buat entry adalah perbezaan umur dalam perkahwinan. Yeah lately, perbezaan umur yang ketara dalam perkahwinan dah macam jadi trend rakyat Malaysia kan? Paling ramai aku tengok artis-artis ar.. tu tak kira sedara mara, jiran and teman kakak ipar, angkat, nenek aku lagi..

Apa yang dikatakan lebih usia ialah jarak usia antara lelaki dan wanita itu melebihi daripada 7 tahun! Kalau si perempuan tu umur 21, laki tu umur 28, its fine! But if laki tu umur 35?? Fuh agak ketara di situ ya! Kenapa si perempuan sanggup nak belakikan si laki tua?( ni termasuk lelaki yg dah berkawin & belum berkawin= bujang terlajak). Ramai lagi laki yang muda and sebaya dengan dorang. Ni ape yang aku lihat dari pendapat si gadis muda yang suka berlakikan tua…

Mari kita lihat ;

beza 12 tahun

Lelaki tua lebih matang

Lelaki yg dah meningkat usia lebih caring, penyayang & banyak pengalaman. They know the way how to tackle.. si pempuan pulak punya lah lurus & bendul , terus cair. Sifat matang & pandai bagi pendapat membuatkan ramai wanita terpikat. Kalau lelaki muda, bila mintak pendapat, dorang macam ‘ eh, kau punye masalah, settle ar sendiri..’ tak pon “ hok oloo kau ni, macam la aku ni penasihat kau pulak. Aku bf kau ah! Aku nak happy je xnak dengar pasal masalah kau boleh tak?” pendek kata, lelaki muda ni nak enjoy je. haa… see!! Camne si gadis tu tak lari pergi kat si tua.. and macam mana lelaki muda nak settlekan hal masalah masa kawin nanti??

Kewangan stabil



Beza 35 tahun

Macam entry yang lepas aku ada cakap, kalau laki umo 35 bukanlah apa-apa (tua) jika sepanjang itu dia membina career & merancang kewangan dengan cekap. So nanti bila nak kawin boleh la buat kenduri kalahkan Datuk Siti Nurhaliza atau pon Norman hakim & Memey… MEMEY AR!!! Lagi satu hal, gadis zaman sekarang sedar diri. Lagi-lagi yang pandai ada degree, master & PhD segala.. So, dia pun fikir, “penat2 aku belajar tinggi, then why should I getting married dengan lelaki yg even xpndai langsung nak manage their finance.. & I should be rich also” Ya.. rich.. rich dengan duit orang lain. Weh orang muda pon kaya weh.. Anak Datuk! Anak Datuk ape kes? Kau kebas je ah Datuk tu.. Datuk lagi banyak duit dari anak die.. tak gitew?? So again, laki tua!

Makin tua makin hensome

beza 20tahun

Tahukah anda, lelaki yang berjambang lagi hot dari lelaki yang ade janggut? Kalau tak, Siti Nurhaliza tak pilih Datuk K! haa..Makin tua makin bergaya. makin mantop, makin banyak sick pax.. ok tipu! Bak kata orang, men’s life begin at 40.. kalau pempuan??? When u r 40, ur life end!DUH# Macam kat kolej, makin senior laki tu, makin HOT. Kalau pempuan, masuk2 je kolej, kau kene bajet hot supaya kau dapat di tackle dengan laki senior.


Beza 13 tahun beb!!

haa ni yg aku xleh blah~ pempuan tua dari laki.. tengok ape dah jadi ngan rumahtangga dorang? Masa mula2 nak kawen bleh la.. Lelaki muda xkan habiskan masa muda mereka dengan perkahwinan..nanti bila pempuan dah masuk 40, dah berkedut, sang suami mula nak cari yg bergetah.. seraammmnyer * gaya Adiputra dlm KL Gangster*


Beza 5tahun

Yg ni pon sama! Aku xpaham la taste kembar ni. suke sangat pempuan tua. Aku ni ada xnak! wuhuuu~

Actually bagi aku , aku memang tak suke lelaki sebaya. Rasa macam kekok.. Sepanjang aku pernah berdouble, tak pernah lagi sebaya dengan umur aku. Atleast 5-6 tahun tua dari aku.. :D Tak kisahla lebih muda atau lebih tua yg penting bukan husband orang and saling memahami…

1 comment: