Tuesday, August 9, 2011

Lelaki yang hensem untuk perempuan yang lawa & vice versa ??

Hellow buddy,

gambar hiasan

After sahur and lepas subuh, terus on lappy & lepak outside my house. Sambil dengar air fountain & kicauan burung dengan cuaca yang sejuk ni, suddenly 1 topic come across my mind. Huh, ape lagi, terus wat tajuk entry. So aku terpikir, adakah lelaki yang hensem untuk prempuan yang lawa vice versa??

Teringat aku dengan peristiwa yang aku lalui.. First time wat blind date dengan friend kat internet. Masa tu sangatlah tidak dewasa dan tidak mampu berfikiran matang.. Tunggu punye tunggu, die tak datang-datang. Luckily, my sister (Awin) teman I.. Mula-mula dah pesan kat my sis, kalau rupe die tak hensem, aku angkat kaki belah dulu. ok jangan mimpi!

Beberapa jam kemudian, die msg, dah ade kat area yang aku tunggu. Aku & Awin pon membesarkan mata mencari2 dimanakah jejaka itu.. Tetiba kat sebelah aku, " dah lame tunggu sini??" (dengan nada yang sengau dan aku pon tapaham) sekali toleh, ok takenal maka talayan.. (dalam ati, 'esh menyibuk je pacik nih, asal mamat tuh tak datang lagi ') & guess wat??? Apparently, jejaka yang ditunggu2 tu adelah lelaki yang tegur aku ni.. *pengsan H1N1* OMG...OMG..! He can't be dat guy! wat the heck!! Terus nak angkat kaki belah dari situ and lari macam kucing lari xcukup tanah... Tapi kesian, so layan kejap je dengan perasaan terpaksa.. sepanjang perjalan ke LRT dengan Awin memang xhenti-henti gelak..


gambar hiasan

So the point is, adakah kita perlu melihat kecantikan luaran saje? Aku bet, antara korang-korang ni, 99.9% semua nya akan pilih paras rupa. Beauty outside come first isn't it?? The rest 0.01% tu maybe sebab harta.. Eh? yeke???

setuju tak dengan kenyataan ni;
1) Lelaki memang suke usha/ngorat gadis walaupun diri tak berapa hensem.
2) Betul ke gadis tak pandang akan kehenseman lelaki??? harta sebaliknya??

HomaigoDD~ duniaaa..dunia...

Tapi kebanyakan kapel yang aku jumpe, gadis-gadis comeyl memiliki boyfriend yang agak-tidak-pisang?-dibelah-dua.. dan sebaliknya.. So maybe inilah lumrah alam untuk mendapatkan keseimbangan dalam pasangan & Allah sangat adil. Tapi kredit to sweet couple yang same2 pinang dibelah seploh!

p/s: so bagi lelaki or gadis yang memiliki gf/bf yang tak comeyl/tak ensem, jangan perasan!

No comments:

Post a Comment