Thursday, March 22, 2012

Hectic week



Oh hectic week is coming I guess! Ok aku patot tukar mode bahasa Melayu sebab ada yang compain "oh belog kau lah yang nak speaking bagai tuh" bila aku tak dapat jawab soalan english dalam kelas. Ok Fine dengan rela aku kat sini kenelah tukar bahasa melayu supaya tak payah jawab soalan english dan tahniah sebab dah lari tajuk!


Sebenarnya aku dah dapat rasa yang kulit aku tak lama lagi akan bertukar, berkat sinaran matahari yang amat menggalakkan kat UMT ni. Mana tak nya, sebelah pantai beb, memang bahang die kene tempias lah kat kau. Dah tu, pergi kelas jalan kaki tak bawak payung memang syabas lah untuk diri sendiri! Pulak tu, sape yang duduk hostel asrama tak dibenarkan bawa kereta maka itu sangatlah tidak rasional bagi aku! Setiap kali nak pergi kuliah berazam nak jalan kaki lepastu mesti kena selalu piker " nak kurus! peha kau dah macam peha ayam spicy kfc tahu tak!" motivasi untuk diri sendiri kalau tak kurus jugak boleh pergi naek kereta tiap-tiap hari.



Lepastu pulak bila dah berjalan jauh, kasut selalu taknak bekerjasama dengan aku. Beli la kasut mahal macam mana pun takkan tahan lama! Kaki dan tangan pulak selalu nak berkudis aku pon tak paham. Padahal tiap-tiap malam dah sapu nivea lotion bio oil semua tetap juga degil nak mengelupas bagai, sakit tahu tak kalau makan pedas gune tangan rasa macam jari kene rendam dalam air panas 110 darjah celcius! Ok saya perlukan maid untuk basuh baju dan tolong suapkan makan, tolong PM saya! Gaji boleh dibincangkan.


Before Sebelum cuti midsem nanti ade program pulak!! Menyampah betol aku kalau ade program masa cuti. Dah ler cuti seminggu je. Boleh tak jangan kacau cuti midsem kami, nak balik awal ada temujanji, nak tolong mak masak kemas rumah (padahal malas nak pergi program).



Ok dapat untuk pergi sekarang! (got to go  now!) tengok betapa hambar nya tulis dalam bahasa Melayu lepastu aku tak banyak idea nak tulis dah so bye2

1 comment: